מלוא 'טו"ב' שנים
גבריאל נולד ביום השואה כ"ז ניסן 17.4.85 (למניינם) ונרצח בגיל 17 וחצי בידי מחבל ערבי בזמן תורנות מטבח בישיבה בעתניאל בה למד.
גבריאל כתב את סיפור חייו כאשר היה בן 14 בפרויקט באנגלית.
ניתן לקרוא על כך כאן.
גבריאל נולד בכפר אדומים, ליד ירושלים. כפר אדומים היא התיישבות קהילתית בה חיים יהודים דתיים ולא דתיים והולכים לאותו בית ספר. הוא הלך למעון וקנה לו חברים רבים שהיו עתידים להיות חברים לכל החיים. הוא היה מה שאנשים היו מכנים בשם ילד מושלם. הוא תמיד הקשיב וחשב לפני שעשה משהו והסתדר היטב עם כל אחד. מגיל צעיר מאד, נדמה היה שהוא מבוגר יותר מבני גילו והוא תמיד רצה ללמוד עוד.
גבריאל הלך לגן ותמיד היה עוזר לילדים אחרים ומנסה להשכין שלוך בין חבריו כאשר רבו ביניהם. זה לא מנע ממנו מליטול חלק פעיל בכל המריבות עם אחיו בבית. גבריאל אהב מאד לעבוד בלגו. הוא שיחק במשך שעות בספינות שודדי הים שלו. תמונות אלו צולמו בתא צילום בזמן ביקורו אצל סבו וסבתו בהיותו בן 4.
גבריאל התחיל ללמוד בבית הספר וכן הלך לשיעורי מדע לאחר שעות הלימודים. הכל עניין אותו. מוריו נהגו לומר לנו שהם חלמו שיהיה להם בן כמו גבריאל. הוא היה התלמיד המושלם, תאב ללמוד מכבד ומוכן לעזור לכולם. לאחר זמן קצר החל ללמוד שיעורים אצל הרב ראובן גרודנר והשתתף בשיעורי היהדות למבוגרים. גבריאל נעשה למומחה ליצירה בפלסטלינה ויכל להכין דגמים של כמעט כל דבר. כל דגם היה הומוריסטי. הנה דוגמה מיצירה בכיתה ב'.
בכל לילה מאז שהיה ממש קטן, גבריאל קרא את סיפורי התנ"ך עם אביו. הם קראו את ספר התנ"ך באופן שיטתי ודנו יחד בסיפורים. הוא למד לקרוא מהתנ"ך על פי המסורת התימנית. בתיכון, סייע לו ידע זה לזכות בחידון התנ"ך בבית הספר ובמקום רביעי בחידון התנ"ך בירושלים.
כאשר היה גבריאל בן 8 הצטרף לאביו ולאחיו ובת דודתו רותם לטיול באירופה. הם שטו באניה מישראל ליוון ומשם לאיטליה ונסעו דרך אירופה לאנגליה. גבריאל אהב אמנות והכין רשימה- למורת רוחם של אחיו- של כל יצירות האמנות המפורסמות שרצה לראות, מיכאל אנג'לו באיטליה ורמברנדט וואן גוך בהולנד,מונה וליאונרדו דה וינצ'י בפריס…
גבריאל וספי הכינו יחד סרטים. גבריאל הכין דמויות בפלסטלינה וספי צילם. אחד הסרטים היה על יום העצמאות של מדינת ישראל. בן גוריון נראה ממש כמו שצריך היה להיראות כולל השיער! ספי וגבריאל גם היוו צוות שסיפק בידור לאחיותיהם מיכל ואורית. קיץ אחד הפכו את הבית לפארק של דיסני!
מוסיקה היא מילת מפתח בבית משפחת חוטר. לגבריאל היה קול מדהים. הוא היה באופרה לילדים כשהיה קטן והופיע עם אחיו ב"שלישיית חוטר" המפורסמת. ככל שהתבגר היה יכול להפיק צלילים ולחקות כלי נגינה רבים בפיו, כלי הקשה וכן כלי נשיפה וכדומה. הוא גם עיבד זמירות שבת ללחנים האהובים על בני המשפחה.
גבריאל תמיד התקדם הרבה יותר משאר בני כיתתו אך תמיד התעניין בשיעורים. פעם כששאלתי אם השיעורים היו משעממים אמר לי:" תמיד יש משהו ללמוד, אם לא מהחומר אז מהצורה שבה המורה מציגה את החומר, או האופן בו היא מתמודדת עם בעיות משמעת ואם זה לא מעניין, אני מנסה לחשוב איך המורה יכלה לעשות שהשיעור יהיה יותר מלהיב." גבריאל מעולם לא התנשא מעל אחרים. להיפך, הוא תמיד גרם לחבריו לחוש טוב יותר כלפי עצמם.
גבריאל הלך לתנועת הצופים הדתיים ותמיד היה שם לתת יד ותמיד סחב ג'ריקנים! גבריאל לימד ילדים רבים, עולים חדשים וכל אחד שרצה עזרה בלימודים. תמיד היו תלמידים שחיכו בפתח הדלת וגבריאל היה רק בן 12 בעצמו! אנשים רבים כל כך זוכרים את גבריאל כאדם שעזר להם, שראה שהם זקוקים לחבר והיה שם בשבילם, במיוחד אלו שהיו פחות ברי מזל מגבריאל.
גבריאל סיים את המשנה בהגיעו לגיל מצוות. הוא קרא את מה שלדעתי היתה הפרשה הכפולה הארוכה ביותר והחליף בקריאתו בין ההטעמה התימנית, אשכנזית וספרדית-ירושלמית בהתאם לעדתו של האדם שהוזמן לעלות לתורה. המסיבה שלו במוצאי שבת היתה "ירידה" על תכנית חידון התנ"ך וגבריאל ואחיו התחפשו לחיילים ו"ירדו" על להקת הרבנות הצבאית.
גבריאל דילג על כיתה ח' ועבר ללמוד בישיבה התיכונית במעלה אדומים. בדיוק לפני שהחל גבריאל את לימודיו בתיכון, נולד אביחי. גבריאל לקח ברצינות את אחריותו כאח ובילה שעות רבות עם אחיו הקטן.
לאחר שנה אחת בתיכון, עברה משפחת חוטר לגור באלוני הבשן שברמת הגולן. גבריאל החליט להישאר באותו בית-ספר ולגור בפנימייה.
הוא אהב שנים אלה בתיכון, כיוון שהפנימיות היו חלק מישיבת ה"הסדר", כך שהוא יכל ללמוד בישיבה עד מאוחר בלילה ואז, לאחר קימה לתפילת "ותיקין" עם זריחת השמש, היו לו מספר שעות נוספות להקדיש ללימוד.
גבריאל היה מנהיג מלידה, אך עבד בשקט ומאחורי הקלעים. בנוסף לכך גבריאל החל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. כל סמסטר הוא לקח קורס או שניים. ראשית לכל, לקח מספר קורסים בגיאולוגיה והשתתף בטיולים בחלקים שונים בארץ. הוא נהנה להיות בן 14 בקרב כל המבוגרים. לאחר מכן, הוא לקח קורסים בביולוגיה, מתמטיקה ופיסיקה וקורס בכלכלה על מנת להבין את דרך פעולתה. גבריאל תכנן לסיים את התואר בטרם יתגייס לצבא…
גבריאל סיים את בחינות הבגרות שלו בבית הספר. כבר בתיכון הוא תכנן לעצמו לוח זמנים עמוס בעבודה. הוא לא רצה לבזבז שנייה לחינם. הוא עבד על עצמו בניסיון לתקן את מידותיו. הוא חדל לאכול דברים בין ארוחות והגביל את עצמו במספר הארוחות שאכל במשך היום. הוא היה אדם אנטי-חומרי בעולם חומרי. רכוש וכסף לא היו דרושים לו. הדבר החשוב היה לעבוד את ה' ולהיות אדם טוב יותר. זו המטרה אליה חתר להגיע.
כאן ניתן לראות את היעדים שהציב לעצמו בישיבת ההסדר וכן מדגם מייצג מחשבון הנפש שנהג לעשות כדי לתקן את מידותיו.
גבריאל בחר ללכת לישיבת עתניאל, בה למד אחיו ספי. כאן הקדיש את כל כולו ללימוד יהדות אך באותו זמן, מצא פנאי לסייע לחברים להבין את השיעורים, לתת תמיכה ולהיות חבר אמיתי לכל הסובבים אותו. המסאז'ים שעשה היו לשם דבר!
גבריאל היה קרוב למשפחתו, הורים אחים אחיות סבים וסבתות. הוא נאהב על ידי כולם. כולנו חשנו שהיה מלאך בקרבנו.
ביום שישי, יום הרצח, גבריאל הכין את עצמו לשבת על ידי טבילה במקווה. הוא התפלל בכזו דביקות עצומה, שחבריו שרצו לשאול אותו אם יוכל לעזור להם במשך השבת, חשו שאינם מסוגלים להפריע לו. בסוף התפילה שאל אותו חבר אם יוכל להיות תורן במטבח במקומו- מובן שגבריאל השיב מייד בחיוב.
בין המנות הלך גבריאל למטבח להגיש את האוכל. שני מחבלים נכנסו דרך המטבח, לבושים כחיילים וירו בארבעת הבנים. גבריאל נורה 8 פעמים בחזהו.